Algemeene Voorwaarden

Algemeene Voorwaarden

1.    Alterna houdt zich bezig met Acupunctuur en zorg. 2.    Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle gedragingen van Alterna, waaronder in ieder geval doch niet uitsluitend aanbiedingen van Alterna en overeenkomsten tussen Alterna en haar opdrachtgever, hierna te noemen: “Opdrachtgever”. 3.    Afwijkingen van de algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze schriftelijk en uitdrukkelijk tussen Alterna en de Opdrachtgever zijn overeengekomen. 4.    De toepasselijkheid van eventuele inkoop- en andere voorwaarden van de Opdrachtgever wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen. 5.    Indien en zodra is komen vast te staan dat één of meer bepalingen in deze algemene voorwaarden ongeldig, nietig of rechtsgeldig vernietigd zijn, zullen de overige bepalingen van deze voorwaarden volledig van kracht blijven en zullen Alterna en de Opdrachtgever de ongeldige, nietige c.q. vernietigde bepalingen vervangen door bepalingen die wat betreft doel en strekking zo veel mogelijk overeenstemmen met de ongeldige, nietige c.q. vernietigde bepalingen. 6.    Het nalaten door Alterna op enig moment nakoming van één of meer bepalingen uit de overeenkomst, daaronder begrepen de bepalingen in deze algemene voorwaarden, te verlangen, tast in generlei opzicht de rechten van (Bedrijfsnaam) aan om op een later tijdstip alsnog nakoming door Opdrachtgever te eisen. 7.    De algemene voorwaarden zijn niet van toepassing indien en voor zover daarvan in de overeenkomst tussen Alterna en de Opdrachtgever wordt afgeweken.

Algemene Voorwaarden Artikel 2 Aanbiedingen, Totstandkoming En Wijziging Overeenkomst

1.    Alle aanbiedingen door (Bedrijfsnaam) aan de Opdrachtgever uitgebracht zijn vrijblijvend, tenzij in het aanbod uitdrukkelijk anders is aangegeven. 2.    Een overeenkomst komt slechts tot stand door schriftelijke overeenstemming tussen (Bedrijfsnaam) en haar opdrachtgever.

Algemene Voorwaarden Artikel 3 Prijzen En Betaling

1.    Alle door (Bedrijfsnaam) opgegeven prijzen zijn exclusief BTW en andere heffingen welke van overheidswege worden opgelegd, tenzij uitdrukkelijk anders wordt vermeld. Betalingen dienen inclusief BTW en/of andere heffingen te geschieden. 2.    De prijzen gelden slechts voor de in de overeenkomst met name genoemde goederen, diensten en werken. Alle in aanvulling daarop door (Bedrijfsnaam) geleverde goederen, verrichte werken en/of verleende diensten zullen afzonderlijk in rekening worden gebracht tegen prijzen zoals die op de dag van levering c.q. dienstverlening gelden. 3.    Door (Bedrijfsnaam) opgegeven prijzen zijn gebaseerd op de ten tijde van opgave geldende inkoopprijzen, belastingen en andere dergelijke factoren. Indien na het sluiten van de overeenkomst één of meer van voornoemde factoren wijzigingen ondergaan, is (Bedrijfsnaam) gerechtigd de overeengekomen prijs te wijzigen. 4.    Alle facturen zullen door de Opdrachtgever worden betaald volgens de overeengekomen en op de factuur vermelde betalingscondities. Bij gebreke van zulke condities dient de Opdrachtgever binnen 14 dagen na factuurdatum te betalen. 5.    Indien Opdrachtgever de verschuldigde bedragen niet binnen de overeengekomen termijn betaalt, is de Opdrachtgever van rechtswege in verzuim en zal Opdrachtgever, onverminderd haar overige verplichtingen, over het openstaande bedrag de wettelijke rente verschuldigd zijn. 6.    Kosten van invordering, zowel gerechtelijk als buitengerechtelijk, zijn voor rekening van de Opdrachtgever, zulks met een minimum van € 250,–. 7.    Door de Opdrachtgever gedane betalingen strekken steeds ter voldoening in de eerste plaats van alle verschuldigde rente en kosten en in de tweede plaats van opeisbare facturen die het langst openstaan.

Algemene Voorwaarden Artikel 6 Overmacht

1.    Indien als gevolg van overmacht, waaronder wordt verstaan een omstandigheid die de nakoming van de overeenkomst verhindert en niet aan (Bedrijfsnaam) is toe te rekenen, nakoming door (Bedrijfsnaam) zonder tekortkoming niet mogelijk zal zijn, heeft zij het recht de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te beëindigen, dan wel de uitvoering van de overeenkomst tijdelijk op te schorten, zonder tot enige schadevergoeding gehouden te zijn. 2.    Onder overmacht wordt in ieder geval doch niet uitsluitend begrepen stakingen en ziekte van het personeel, bedrijfsstoring, maatregelen van overheidswege en vervoersstoringen, een en ander zowel indien deze voorkomen bij (Bedrijfsnaam) als bij haar toeleveranciers. 3.    Indien (Bedrijfsnaam) voor het intreden van overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, of door het intreden van overmacht slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen zal kunnen voldoen, is zij gerechtigd het reeds geleverde c.q. het leverbare deel afzonderlijk te factureren en is de Opdrachtgever gehouden deze factuur te voldoen als betrof het een afzonderlijke overeenkomst. 4.    (Bedrijfsnaam) heeft ook het recht om zich op overmacht te beroepen, indien de niet toerekenbare omstandigheid die de nakoming van haar verbintenis verhindert, eerst intreedt nadat zij aan haar verplichting had moeten voldoen.

Algemene Voorwaarden Artikel 7 Aansprakelijkheid

1.    Buiten de in dit artikel genoemde gevallen aanvaardt (Bedrijfsnaam) geen enkele aansprakelijkheid voor schade. 2.    Aansprakelijkheid van (Bedrijfsnaam) voor indirecte schade, waaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie, is te allen tijde uitgesloten. 3.    (Bedrijfsnaam) aanvaardt slechts aansprakelijkheid voor de door de Opdrachtgever geleden directe schade, die het gevolg is van een toerekenbare tekortkoming in haar verplichtingen uit de overeenkomst of uit onrechtmatige daad, tot het bedrag gelijk aan de op grond van de overeenkomst aan de Opdrachtgever gefactureerde of te factureren bedragen exclusief BTW en andere heffingen van overheidswege, tot een maximum van € 50.000,-. 4.    De aansprakelijkheid van (Bedrijfsnaam) wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming van een overeenkomst ontstaat slechts indien de Opdrachtgever (Bedrijfsnaam) onverwijld en deugdelijk schriftelijk in gebreke heeft gesteld, stellende daarbij een redelijke termijn ter zuivering van de tekortkoming, en (Bedrijfsnaam) ook na die termijn toerekenbaar in de nakoming van haar verplichtingen tekort blijft schieten. De ingebrekestelling dient een zodanig gedetailleerde omschrijving van de tekortkoming te bevatten, dat (Bedrijfsnaam) in staat is adequaat te reageren. 5.    (Bedrijfsnaam) is niet aansprakelijk indien een tekortkoming het gevolg is van overmacht. 6.    De in dit artikel opgenomen beperkingen gelden niet indien de schade het gevolg is van opzet of grove schuld van (Bedrijfsnaam) of haar leidinggevende ondergeschikten. 7.    Elke aansprakelijkheid van (Bedrijfsnaam) vervalt door het verloop van één jaar, te rekenen vanaf het moment van het ontstaan van de schade, met dien verstande dat elke aansprakelijkheid van (Bedrijfsnaam) in ieder geval vervalt door verloop van één jaar, te rekenen vanaf het einde van de overeenkomst waarmee de schade het meest samenhangt.

Algemene Voorwaarden Artikel 9 Geheimhouding

Partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle informatie die zij in het kader van de overeenkomst van elkaar ontvangen, tenzij zij wettelijk verplicht zijn informatie aan derden te verschaffen.